Dam

Stehags AIFs damer klara för div 2.
2015-10-19 16:13
Det leende blå laget

Stehags AIF kvalspel till div 2

När serien var slutspelad var vi endast en poäng efter serieledande Lunds BK på 39 poäng o vi på 38, båda lagen 10 poäng före trean och med målskillnad på 30 mål bättre än övriga lag. Denna andra plats betydde kvalspel och en tre lags serie där vi i första matchen fick möta GIF Nike som slutat på en andra plats i div 3 Sv. Matchen spelades med mycket publik på Gyavallen och där vi segrade med 2-0 efter mål av Elin Truedsson o Julia Jönsson. Helgen efter möttes GIF Nike o div 2 laget Köpingebro IF där vi givetvis var o kollade och matchen slutade 1-0 till Nike.

Veckan efter begav oss mot Ystad och Köpingebro IF och vi var väldigt hoppfulla så vi hade med oss ”gå upp hattar” och lite skumpa. Vi visste ju att de måste besegra oss med mist två mål och det hade vi bestämt att så inte skulle ske. När det börja närma sig avspark kände man av nervositeten i båda lagen och även bland ledarna.

Köpingebro startade som väntat i högt tempo och ville givetvis ha ett snabbt mål men vårt starka försvar visade att här skall ingen förbi och kom de förbi så stod Sandra målis i vägen. Vi kom in i matchen rätt snabbt och skapade även vi en del målchanser vilket resulterade i ett tidigt mål för oss genom alltid målfarlige Elin Nilsson. Ett superfint anfall startat av att superstarke Josse som oftast bröt deras anfall, väggade till Hulda som från mitten hittade ut till Natta på vänsterkanten som med ett superinlägg till fristående Elin som bara hade att trycka bollen i mål efter endast 9 min spel. Här efter är matchen väldigt jämn med lite chanser på båda håll. I mitten på andra flyttar Köpingebro upp och anfaller hårt mot ett jättebra spelande Stehag som utan större problem löser det på ett bra sätt. I 85 min får Köpingebro en frispark en bit utanför straffområdet som de sätter otagbart i mål. Därefter stormar de på bra men inga större farligheter och ingen större stress då vi vet att de måste göra två till för att besegra oss, puuhh.

Vill nämna alla en sådan här match, alla var fokuserade på sin uppgift. Jättesäkert o lugnt i målet Sandra. Försvaret med ytterbackarna Emma o Johanna var bestämda o superstarka i sina brytningar o fina uppspel, mittbackarna Malin o Katten var väggen själv att gå förbi o det är sällan man ser Catrine slå bort bollen utan alltid ett fint uppspel från den tassen. Mittfältet med Sara, Martina, Louise, Josse, Rebecka, Trudi, Natta, Paulina o Hulda slet och gav inte motståndaren en chans. Vassa anfallarna Ica o Elin var ständigt på språng o målfarliga. Ledarna Helen o Anders såg till att all focus var på denna matchen och våran duktiga lagmamma Martina lägger allt annat åt sidan när Stehags tjejer behöver skötas om.

En härlig söndag i Köpingebro, trevliga ledare med unga duktiga tjejer, go korv i grillen, gott kaffe me påtår o en väldigt trevlig inramning på matchen. Domarna får också beröm för en utmärkt match.

Efter matchen gick färden till Stehags Bykrog och goe pizzor där. Helen delade ut rosor o lovordade sina duktiga tjejer. Nu tar vi en veckas paus och kör därefter lite inomhus i Stehagshallen måndagar och då får det gärna dyka upp lite nya också så vi blir lite fler tjejer och får ihop vårt U lag också. Underifrån flyttar 14 års laget upp i dam med många talanger, och under dem har vi där också riktigt lovande tjejer i 12 årslaget som slutade på en fin andra plats, så vi ser ljust på framtiden med Helen som boss även nästa år.

Stehags AIF- Wä IF 4-12022-03-05 19:59
Försäsong Januari 20222022-01-27 08:48