Joakim Nilsson till SAIF
2014-11-30 11:51

Stehags AIF har skrivit kontrakt med 27-årige Joakim Nilsson som de senaste åren har representerat Staffanstorps Gif i div 3. Han ansluter med omedelbar verkan till Stehags trupp.

Joakim Nilsson eller Jocke som han föredrar att kallas är central mittfältare som gärna även spelar forward. Jocke är född och uppvuxen i Stehag och började sin fotbollskarriär i Stehags AIF. Efter att ha spelat alla sina ungdoms- och seniorår i Stehag valde Jocke hösten 2010 att fortsätta sin utveckling i Staffanstorps GIF BK. Det blev även ett år i Eslövs BK innan han nu vänder hem till Stehag.

- Jag kände att nu när jag köpt hus och stadgat mig i Stehag så var det dags att även fortsätta min fotbollskarriär i byn. Jag har alltid trivts ypperligt på Gyavallen med alla personer i och runt klubben.
Efter att laget nu tagit sig upp till div 5 där man hör hemma så kändes det såklart väldigt intressant när jag fick frågan, säger Jocke Nilsson.

Joakim Nilsson ser sina främsta styrkor i det offensiva spelet där han gärna agerar speluppläggare eller avslutare. Men han kan även ta sig an mer defensiva roller som bollvinnare eller markeringsspelare i det defensiva arbetet för att hjälpa sina medspelare.

- Det viktigaste är att poängen säkras, det behöver inte vara så himla snyggt alla gånger, säger Jocke med ett leende på läpparna.

Efter några år i Eslöv och Staffanstorp återvänder nu Jocke till byn som han är född och uppvuxen i.

Sportchef Donald Billing om Jocke:
- Äntligen har vi fått Jocke på plats. Han kommer att bli en oerhört viktig kugge i Stehag. Han har en stor arbetskapacitet och kan användas både offensivt och defensivt i laget. Jocke har många andra fina sidor såsom passningsspelet och spelförståelsen. Eftersom jag själv spelat med honom vet jag vilken fantastisk kille vi värvat!
- Han kommer säkert göra minst 3 mål den kommande säsongen…. Om han får en anfallsplats vill säga!

Tränare Anders Nordström om sina första intryck av Jocke:
- Joakim kommer att vara en viktig pusselbit i vårt lagbygge, med sin spelförståelse, teknik och erfarenhet av spel i lite högre serier. Han vet vad som krävs för att lyckas, och det är extra viktigt i år när vi kommer att ha en del yngre spelare i laget. Jag hoppas hans positiva sätt ska sätta sin prägel på laget både på och utanför planen.

Vilket nummer som Joakim Nilsson kommer att spela med i år är ännu inte fastställt.