Årets sopa: Johan Möller!
2015-03-03 10:48

Efter en tuff och jämn kamp över säsongens alla träningar kunde till slut ”Årets sopa” utnämnas. Detta mindre glamourösa pris är ett resultat av ett uppskattat tävlingsmoment på träningarna 2014. Man kan jämföra tävlingen med ett vanligt val i Sverige, men här gäller det att undvika att man får ett streck. Taktiken för att undvika streck varierar, men den vanligaste är olika former av pakter eller allianser. ”Vinnare” blev Stehags AIF’s charmknutte Johan Möller. Priset delades ut vid årsfesten i slutet på Januari och såhär en månad efteråt valde hemsidan att ringa upp Johan och ställa lite intressanta frågor.

Först och främst, stort grattis Johan! Hur var känslan att få detta förträffliga pris?
-Tusen tack, jag är såklart väldigt glad, det var ju jämt ända in på slutet, ingen visste ju riktigt vem som skulle vinna. Priser är såklart viktigt, man känner sig bekräftad och viktig för sitt lag. I ett lag så är det viktigt att man har olika roller, någon är målskytten, en annan försvarsbjässen och en tredje teknikern. Jag är dock den enda med en T-shirt som bekräftar att jag är lagets sopa, så jag känner mig priviligerad. Skrattar Johan.

Det är ju trots allt dina lagkamrater som röstat fram dig till detta pris, misstänker du något valfusk, pakter, taktikröster eller liknande?
Man måste ha allierade, jag borde ha kollat mer på Robinsson och insett detta. Tydligen så hjälper det inte att man sjussat sina lagkamrater till träning och matcher dom senaste 10 åren för att vinna deras gunst.

Nedan kommer en faktaruta om vår stolte pristagare:

Nämn en plats i världen som du besökt och aldrig vill återvända till: Maglarp, träningslägret 2012 , eller var det 2013? Det var ingen höjdare

Vilken färg dominerar i din garderob där hemma? Blå såklart!

Nämn 5 saker du inte kan vara utan i din kyl/skafferi: Burgardressing, Burgare, Burgarbröd, Lök och Pilsner.

Har du någon gång åkt dit för någon trafikförseelse? Ja, en gång. Men på grund av mitt kändisskap i Stehags AIF så slapp jag undan böter…

Har du någon udda förmåga? Ja, att reta gallfeber på tränaren.

Drömyrke? Miljösamordnare.

Är du besatt av något? Kylteknik, kan inte få nog av kylar, fläktar och utsprut

Herrsektionen 20202020-04-28 13:50
Ny ledarstab2018-10-25 10:33