Stehags AIF
Fotboll

Kristian Milutinovic till Stehags AIF
2015-03-08 17:29
Stehags AIF har värvat 18-årige Kristian Milutinovic från Eslövs BK. Han ansluter till Stehags trupp med omedelbar verkan.

Kristian har spelat hela sin aktiva karriär i EBK, för ett par år sen var han dock i Landskrona Bois och tränade i några månader. Nu kände Kristian att det var dags för ett miljöombyte för att få till en nytändning och även få mer speltid i A-laget. Valet föll på Stehags AIF vilket hemsidan såklart är väldigt tacksamma för. Hemsidan valde att kontakta Kristian som efter en turbulent vinter nu är i full träning i den blåa dressen.

Kristian har precis som Bojje Real Madrid FC som sitt favoritlag, något som han haft under många år. Han är en offensiv spelare med en målsättning om att vinna skytteligan i serien och att medverka i att föra upp Stehag till div.4 nästa år. En ordentlig utmaning kan tyckas, men Kristian är övertygad om att laget har tillräcklig kvalité för att fixa det.

Vi frågar honom vad han ser som sin största fotbollsmässiga bedrift:

-När jag kom med i A-laget i EBK för 2-3 år sen. Eftersom jag varit i klubben så länge så kände jag en oerhörd stolthet.

Kristian är en stor anfallare/yttermittfältare med god uthållighet och en fin spelförståelse.

-Saker som jag behöver förbättra är helt klart mina skott, de hoppas jag skall bli mycket bättre i år.

Hur kommer det sig att du valde just Stehag denna säsongen?

- Stehag kändes som en riktigt bra klubb, jag blev väldigt väl mottagen och i laget kände jag mig väldigt välkommen. En väldigt god sammanhållning i omklädningsrummet och detta tycker jag är oerhört viktigt. Jag känner ett stort förtroende för ledarstaben och lagkamraterna och just detta tror jag kan göra att det blir ett riktigt roligt år för Stehags AIF. Sen så kände jag ju både Tim, Jocke och Haris sen tidigare så självklart var detta även en bidragande orsak. Jag spelade fotboll i EBK med Jocke och Tim. Haris och jag är barndomskamrater.

Kristian har numera flyttat hemifrån och bor i centrala Eslöv, pluggar för tillfället på teknikprogrammet på Bergaskolan.

Sportchef Donald Billing:
-En stor anfallare som är oerhört löpvillig trots sin storlek. Kristian är ännu en ung spelare som vi lyckats knyta till oss. Han har en härlig inställning och krigar hårt i varje situation. Kristian kommer främst att konkurrera om en anfallsplats, men kan också spela som yttermittfältare. Jag tror han kommer att bidra till att vi får en ännu starkare offensiv.

Det krävs både muskler och snabbhet för att stoppa detta lokomotiv, vilket få division 5 backar besitter. Kolla bara vår egen backlinje...

Vilket nummer som Kristian Milutinovic kommer att spela med i år är ännu inte fastställt.

Herrsektionen 20202020-04-28 13:50
Ny ledarstab2018-10-25 10:33