Kioskinstruktioner
KASSAN
Kassan ska vara kvar uppe i godisskåpet i klubbstugan.
Det ska finnas en växelkassa på 500 kr. Resterande pengar läggs i kuvert och
blanketten ”dagsavslut” fylls i och ska lämnas till Malin Larsson på Solbackavägen
1 i Stehag. Ring eller skicka SMS för
att bestämma hur överlämning ska ske.
Ring Malin om ni har några frågor angående kassan och dess instruktioner.
Malin Larsson 0706-491832
NYCKEL OCH LARM
Kan inte ledaren stanna kvar får han/hon se till att
någon förälder tar över ansvaret. Ledaren har information om
var nyckel till kiosken finns. Lås upp
dörren och öppna, larma av genom att sätta nuddisen mot larmdosan som sitter
till vänster om dörren. Larma på likadant men tryck först på ”gubben utanför
huset” nere till vänster på larmdosan och sedan nudda, glöm inte att låsa
dörren när ni lämnar!
ÖPPETTIDER
Cirka 30 min före och efter matchtid.
SWISH
Det går bra att betala med swish, lapp med instruktioner sitter
”utanför” kiosken. Om man betalar med swish summor under 50 kr ska man lägga
till 1:50 kr som är en kostnad vi får betala.
HUR?
Koka
kaffe, se instruktion vid kokaren.
Tevatten
i vattenkokaren
Ta
fram godis, kakor mm
Koka
korv efter vad ni tror går åt
Stek
hamburgare i klämgrillen som finns till vänster om spisen
Så fort vädret tillåter ska grillen
tändas för både korv och hamburgare, dock ska grillen alltid tändas vid
seniormatcher.
Toast
finns i kyl/frys
DOMARERSÄTTNING
Ungdomsdomarna får efter dömd match hämta ersättning
från kioskkassan. De ska skriva upp sitt namn, personnummer, vilken match och
vilken ersättning de fått på en lapp som finns i kassan och som man låter ligga
kvar i kassan tills den blir fullskriven, då skickar man den med pengakuvertet.
7-manna match - En
erfaren domare 130 kr, Två domare 80 kr
vardera (totalt 160 kr)
9- och 11-manna match - En erfaren
domare 300 kr, Två domare 170 kr
vardera (totalt 340 kr)
BOLLKALLAR vid A-lagsmatcher
Efter matchens slut får bollkallarna valfri dricka
samt korv eller glass. Skriv upp vad ni delar ut på lappen ”dagsavslut”.
Inträde vid A-lagsmatcher
Efter matchens slut räknas inträdespengarna och läggs
tillsammans med övriga kioskintäkter i kuvertet som innehåller blanketten
”dagavslut”. Lapp skrivs där det tydligt framgår hur mycket av totala
intäkterna som kommer från inträdet, vilket lag, datum, samt vem som tog
betalt.
EFTER MATCH
Skriv
en lapp om något tar slut eller håller på att ta slut och lägg kuvert med ”dagsavslut”.
Töm
sopor, dessa slängs i containern som står vid parkeringen vid B-planen.
Töm
pantburkar vid behov, ställ säcken i städskåpet.
Diska,
rengör alla ytor, klämgrill mm.
Dammsug och våttorka golven varje lördag, andra
dagar sopas golven.
Titta över toaletterna (även den där ute), fyll
på toalettpapper. Även toaletterna ska städas varje lördag.
GULDSPONSORER
Nytt för år är att föreningen har Guldsponsorer. Dessa personer ska uppvisa ett
kort där det står att de är guldsponsorer. De får plocka ut valfritt i kiosken
vad gäller korv, glass, kaffe osv osv. Skriv upp på lappen ”dagsavslut” vad som
tagits ut.
Detta gäller dock endast på
seniormatcher.
Kiosksektionen tar gärna emot feedback – positiv som
negativ. Lägg en lapp tillsammans med kassan med era synpunkter.
Kiosksektionen
består av: Malin Larsson, 0706-491832, Johanna Widesson, 0762-260686 och Anders
Skog, 0766-440499.