Trelleborgs FF

Samling:10:00, Vångavallen Trelleborg
Karta:Klicka här >>
Aktivitetsinfo: DM slutspel
DM Trelleborgs FF- Stehags AIF (4-0) 6-0.
2018-04-04 14:21

Spelare för Stehag: Wilma, Thea, Moa, Catrine, Louise, Martina, Malin, Natalie, Cajsa F, Izabelle, Olivia, Sandra, Elin T, Cajsa R och Erika.

Innan match pratade vi om att hålla ihop lagdelarna och ligga på rätt sida om boll men också sätta press på deras bollförare. När vi vann boll skulle vi vara modiga och hålla i och spela oss ur pressen.

TFF visade sig vara en allt för tuff motståndare för oss denna gång. TFF är ett spelskickligt lag med många individuellt duktiga spelare. De höll i boll och lurade upp våra spelare för att sen spela ut boll på sina yttrar som med hög fart och bra tajming löpte längs kanterna. Vi lyckades inte riktigt komma åt att blockera deras inlägg och dessutom lyckades vi inte täppa till luckan i backlinjen som uppstår när ytterback löper ut i press på deras ytter. Ett problem var att vi inte lyckades hålla press och balans med vårt centrala mittfält vilket gjorde att TFF hade lite för lätt att komma till sina uppspelslägen. Vi gjorde lite platsbyten och spelarbyten och fick lite bättre koll på pressen och balansen på mittfältet. Vi lyckades inte ändra matchbilden mycket men vi lyckades åtminsonde göra det något svårare för deras spelare att hitta enkla anfall. Med boll tycker jag att vi försökte spela oss fram i planen men vi var lite uddlösa framåt och förlorade ofta kampen mot deras backlinje. Det var ganska tydligt att vi behöver jobba ytterligare med signaler för löp i djupled och vilka löpvägar vi skall använda vid olika situationer. Det finns några riktigt positiva saker att nämna i en så tuff match som detta var, och det är att vi visar upp ett stort engagemang att vilja lösa uppgiften och att vi aldrig ger upp.

/Niklas

Spelade matcher