Billesholms IK

Plats:Norrlyckan
Tävling:
Matchnummer: 130331011
Billesholms IK-Stehags AIF Dam Div.3 NV 2-0.
2018-05-23 10:55

Spelare i Stehags AIF: Wilma, Elin T, Erika, Cajsa F, Elin N, Izabelle, Natalie, Catrine, Elina, Anna N, Madicken, Josefine, Thea, Martina och Louise.

Serieledarna Billesholm en tuff match mot ett lag som inte ger oss många sekunder med bollen. Vi blir ganska omedelbart tillbakapressade och redan i andra matchminuten slår deras ytter in bollen som Louise olyckligt får på smalbenet och in i eget mål. En jobbig och oturlig start på matchen. Vi verkade sen lite tagna av baklängesmålet och var inte riktigt på tårna. Detta gjorde att motståndarna fick styra spelet långa stunder. Vi var absolut inte chanslösa men lyckades inte göra något mål. I 40,e minuten sätter Billesholm bollen högt över Wilma i mål till 2-0.

Andra halvleks inledning jämnar spelet ut sig något och vi skapar några bra lägen men idag ville det sig inte. Matchen slutar 2-0 och med inledningen i åtanke gör vi en helt ok insats. Vi vet att vi kan bättre och är inte nöjda med resultatet. Nu tar vi nya tag och på fredag är det äntligen dags för riktig hemma premiär på Gyavallen.

/Niklas

Spelade matcher