Stehags AIF

Tävling:
Matchnummer: 130331055
Samling:17:45
Stehags AIF-Råå IF Dam Div.3 NV 1-1.
2018-08-28 10:26
Spelare i Stehags AIF: Micaela, Linnea L, Erika, Izabelle, Natalie, Martina, Catrine, Sandra, Anna N, Madicken, Rebecka, Cajsa R, Thea, Maud och Louise.

Råå IF hemma på Gyavallen i höstens första seriematch.
I inledningen sätter vi hög press och vinner ganska mycket boll men vi är stressade och vill framåt i lite högre tempo än vad vi behärskar så det blir en del enkla bolltapp i uppspelsfasen. Jag tycker ändå att tjejerna på plan pratar ihop sig bra och rättar till mycket på egen hand vilket är mycket positivt. Vi skapar några bra chanser men får inte riktigt till avsluten och är lite för få som fyller på i box. 0-0- står sig halvleken ut med ett litet plus till våra tjejer.

Andra halvlek är vi mycket bättre på att hålla i boll och kommer ofta till avslut men har inte riktigt skärpan att sätta dit bollen. Råå har också en del lägen men Micaela i målet storspelar och gör några riktigt bra ingripanden. I 60.e minuten får vi till ett riktigt kanonanfall där Iza spelar en boll diagonalt bakom deras backlinje till Natta som med en härlig nedtagning i steget två fotar sig förbi deras målvakt och sätter 1-0 i öppet mål. Efter målet går Råå till full attack samtidigt som vi försöker spela oss ur trängda lägen. Tyvärr får de till reduceringen redan fem minuter senare med ett skott nere vid stolproten som Micaela så när är på med fingrarna. 1-1 är totalt set väl ganska rättvist trots att jag tycker att vi har några fler riktigt bra lägen än Råå. Ett utropstecken för Cajsa R som jobbade stenhårt på sin kant trots att de ibland gick lite hårt åt henne. Annars ett stort plus till alla som var med idag för en riktigt bra insats.

/Niklas