Dam

Tävling:
Matchnummer: 130331070
Samling:11:30
Strövelstorps GoIF/IF Salamis-SAIF Dam Div.3 NV 1-7.
2018-09-11 17:25

Spelare i Stehags AIF: Micaela, Erika, Maja, Izabelle, Natalie, Martina, Catrine, Moa, Anna, Thea, Louise, Elina och Wilma.

Första halvleks inledning var lite av ett ställningskrig med lika bollinnehav för båda lagen. Tyvärr men redan i 5,e minuten tappar vi boll mitt på vår planhalva och en av motståndarna norpar åt sig bollen och skjuter över Micaela i mål, onödigt men sånt som händer. Känslan var att det var ett olycksfall i arbetet och att det skulle vi glömma och köra på. Och så rätt känslan var, för redan minuten efter tar sig Natalie fram på sin kant och skjuter bollen i mål. Skönt med en snabb replik och en lättnad för våra spelare som direkt fick arbetsro. Trots att tempot inte var så högt och vi inte jobbade så hårt som vi kan var det vi som förde spelet större delen av halvleken. Vi hade en period där vi lyckades med det mesta och det var i 14,e minuten som Maja Andersson som närmast kommer från LB07,s F19 lag i sin debut för oss satte 1-2 efter ett genombrott. Sen var det dags för Natalie igen, 1-3 i 20,e minuten med en lurig lobb. I 24,e minuten på frispark nickade Erika in bollen till 1-4 och i 29,e minuten var det dags för Natalie igen, hattrick till 1-5. En bra insats men vi var överens om att vi var allt för passiva och vi lät motståndarna ha allt för mycket boll.

Andra halvlek är vi bättre men motståndarna står också upp bra och är inte helt ofarliga. Men det är vi som visar störst vilja och jag tycker att vårt grundspel är bättre och vi håller bollen förståndigt i laget. I 50,e minuten får vi en straff när Martina efter en lite rörig situation blir nerdragen i deras straffområde. En något nervös Izabelle kliver fram och sätter bollen i mål till 1-6. Tre minuter senare är det dags igen, Wilma tar bollen med sig ut mot kanten men vänder runt och skjuter ett lobbskott över deras målvakt till 1-7 som också blev slutresultatet. Vi kan bättre men vem är jag att klaga när vi vinner med 7-1?!

/Niklas

Kommande matcher