Bujar ”Bojje” Mehmeti till Stehags AIF
2015-01-18 16:59
Normal 0 21 false false false EN-GB X-NONE X-NONE

Stehags AIF har värvat 29-årige Bujar Mehmeti från Trollenäs IF. Han ansluter till Stehags trupp med omedelbar verkan.

Bojje har sin moderklubb i Umedalens IF och har under många år spelat fotboll i div 5. Förra året spelade Bojje i Trollenäs som slutade på en 5e plats i div 5 sydvästra.

Real Madrid är Bojjes favoritlag, han är en offensiv spelare med en härlig attityd både på och utanför planen.

Största bedriften under förra året är hans 2-2 mål borta mot Kosova IF på ett fullsatt Rosengårds IP.

-Vid vinst eller oavgjort skulle Kosova gå upp i div 4, så det var ganska nervöst och storpublik på deras hemmaplan. Tillbaka från sjukdom så blir jag inbytt runt 60:onde minuten och lyckas kvittera. Ett ganska snyggt mål där jag tog ner bollen på ena knäet och sköt med den andra upp i nättaket. En underbar känsla.

Detta året så hoppas Bojje att hans rutin skall hjälpa laget till ytterligare framgångar. Självklart vill han som alla spelare knipa en startplats och spela många matcher. Att hålla sig skadefri ligger också högt upp på listan.

”Jag ser verkligen fram emot en rolig säsong med Stehag, ett glatt gäng pågar som tagit emot mig på bästa sätt.” säger Bojje.

- Jag är en högerfotad offensiv innermittfältare/anfallare som har ett bra tillslag på bollen. Bra passningsspelare både på korta och längre distanser, en god speluppfattning och har bra funktionell teknik.

- Saker som jag behöver förbättra i mitt spel är enkelt: Allt! Man kan förbättra allt oavsett hur bra man kan just det.

Sportchef Donald Billing:
En anfallare som allt som oftast är inblandad när laget skapar en målchans. Bojje skapar målchanser både för sig själv likväl som för sina medspelare. Han kommer att ligga högt upp i mål- och assistligan. Bojje gör avtryck både på plan och sida om med sin öppna attityd och sina erfarenheter från mångårigt division 5 spel.

- Bojje har samma spänst som vår före detta stormålvakt Fredrik Andersson, man hinner knappt se att dem lyft från marken förrän de landar igen.

Ass tränade Fredrik Andersson:
- Bojje kommer från Trollenäs och är en riktig lagspelare med bra attityd, han är en centralspelare som vi kan använda både på mittfältet och anfallet. Han har en bra spelförståelse som vi kommer ha mycket nytta av.

Vilket nummer som Bujar Mehmeti kommer att spela med i år är ännu inte fastställt.

Herrsektionen 20202020-04-28 13:50
Ny ledarstab2018-10-25 10:33