Årets spelare: Hjalmar Molin!
2015-03-08 17:19
Att bli utsedd till årets spelare är en är ära som få blir förunnade att bära. På årsfesten den 31e januari 2015 så korades fjorårets vinnare Hjalmar Molin. Hemsidan var såklart nyfikna på Hjalles tankar och känslor när han fick priset och även hur han ser på den kommande säsongen.

Vill börja med att gratulera dig till priset som årets spelare i Stehags AIF 2014!

Tack! Det känns väldigt roligt och hedrande, inte något jag kunde tro i början av säsongen.

Hur var känslan att få utmärkelsen? Hur firade du detta?
Det var en riktigt bra känsla, det är såklart en stor ära. Jag valde att fira priset med att dricka god saft precis som alla andra på årsfesten.

Anade du att du var en kandidat, eller du visste du kanske om att du skulle få priset?

Jo, jag hade ju hört lite skvaller sen tidigare så nog anade jag att jag var en kandidat… Eller, jo  jag visste att jag skulle få priset, men jag berättar inte vart jag fick informationen från!

Varför tror du att det var just du som tog hem priset?
Under 2014 så utvecklades jag en hel del. I samband med att jag fick en hel del förtroende så växte även mitt självförtroende. Detta var helt klart en bidragande orsak till att det gick så bra.

Jaha, hur ska du nu kunna toppa detta 2015? Hur ser du på möjligheterna för seniorlaget? Och vad är målet för 2015 både för dig personligen och laget?

Det är bara att fortsätta och försöka göra saker ännu bättre, det gäller att alla inser att det kommer att krävas mer av oss som lag nu när vi gått upp en serie. Tempot är högre och kvaliten på motståndet är såklart bra mycket bättre. Men jag är övertygad om att vi kan sluta på en bra placering i 5an ifall vi får det till at stämma för oss. Personligen hoppas jag kunna bidra till framgången så mycket som möjligt, i övrigt har jag inga speciella mål.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
07:00, sen blir det ett par snooze. Det måste erkännas.

Vilken svordom använder du mest?
Jag svär aldrig…

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En Red Bull att fira med, därefter har jag faktiskt ingen aning.

Vilken film kan du alla replikerna på?
Johan Glans, World tour of scandinavia

Herrsektionen 20202020-04-28 13:50